#
#
#
#
#
#

Navigace

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Sbírkové konto na opravu guthových varhan v Čisté:

3167471369/0800

Děkujeme!

Svátek

Svátek má Roman

Státní svátky a významné dny na dnešek:

  • Mezinárodní den původního obyvatelstva

Zítra má svátek Vavřinec

Aktuální počasí

Počasí dnes:

9. 8. 2020

skoroj

Bude jasno až skoro jasno, odpoledne přechodně až polojasno, ojediněle přeháňky nebo bouřky. Denní teploty 28 až 32°C. Noční teploty 18 až 14°C.

Svazek obcí mikroregionu

MikroregionČistá - Senomaty

Odkazy

logo

#

#

Virtuální prohlídka

Virtuální prohlídka

Malovaná mapa

Malovaná mapa Rakovnicla

Ocenění

Vesnice Středočeského kraje roku 2013

ČISTÁ

Vesnice Středočeského kraje roku 2013

Zlatá stuha
ZLATÁ STUHA
za vítězství v krajském kole

Mobilní aplikace

V obreze

Sledujte informace z našeho webu na svých chytrých telefonech. Využívejte naši novou mobilní aplikaci – V OBRAZE.

Volně ke stažení:

Google playApp Store

Kontakt

Obecní úřad:

Čistá čp. 1
270 34 Čistá u Rakovníka

tel. 313 549 454
fax 313 549 489

Stavební úřad:

313 549 010

cista.obecni-urad@seznam.cz

Kalendář

Interaktviní mapa

Mapa

Univerzální překladač

Překlad (translations)

Czech English French German Italian Polish Russian Spanish

Obsah

MATRIKA

Irena Kolská - matrikářka

telefon: 313 549454

fax: 313 549489

e-mail: cista.obecni-urad@seznam.cz, kolska@cista-obec.cz

 

Správní území:

Čistá s částí Strachovice, Zdeslav, Křekovice, Nová Ves, Kůzová, Smrk, Lhota

Velká Chmelištná s částí Hůrky

Šípy s částí Bělbožice, Milíčov

Všesulov

Břežany

 

Popis činnosti:

Matrika

  • vykonává komplexní agendy narození, sňatků, úmrtí
  • zajišťuje svatební obřady
  • vystavuje duplikáty matričních dokladů
  • vystavuje matriční doklady pro použití v cizině
  • provádí dodatečné záznamy do matričních knih
  • zprostředkuje zápisy matričních událostí do zvláštní matriky v Brně
  • rozhoduje ve věci změny jména a příjmení
  • vydává potvrzení o změně rodinného stavu
  • provádí zápis o určení otcovství souhlasným prohlášením rodičů
  • zajišťuje nahlížení do matričních knih
  • zajišťuje vítání občánků, zlaté svatby, blahopřání k jubileu
  • zpracovává statistická hlášení
  • ověřuje podpisy a kopie dokumentů, vybírá poplatky

 

 Mimořádná opatření Ministerstva zdravotnictví v souvislosti s prokázáním výskytu koronaviru

 

Obecní úřad Čistá

matriční úřad

POKYNY K POSTUPU PŘI KONÁNÍ SŇATEČNÝCH OBŘADŮ

OD 20.DUBNA 2020 

PRŮBĚH OBŘADU A PODMÍNKY KONÁNÍ OBŘADU

1. Osoby účastnící se sňatečného obřadu

Účast na svatbě umožnit pouze osobám uvedeným v mimořádném opatření Ministerstva zdravotnictví, tj. oddávajícímu, matrikáři, snoubencům, svědkům, dále pak maximálně dalším 4 osobám. Do tohoto počtu 4 osob se započítává i tlumočník účastnící se obřadu v zákonem stanovených případech1. Sňatečného obřadu se nemohou účastnit jiné osoby ze strany orgánu veřejné moci než oddávající a matrikář (tedy např. různé asistentky zajišťující organizaci obřadu, hudebník zajišťovaný obcí atp.).

2. Ověřování totožnosti

Při ověřování totožnosti snoubenců, svědků a případně tlumočníka postupovat tak, že nejprve přistoupí k matrikáři jednotlivě snoubenci, předají mu doklad totožnosti a neprodleně od něj odstoupí do vzdálenosti 2 m. Matrikář snoubence postupně ztotožní a vrátí jim doklady totožnosti. Poté k matrikáři přistoupí jednotlivě svědci, vždy předají doklad totožnosti, odstoupí na vzdálenost 2 m, na pokyn matrikáře si na několik vteřin odkryjí obličej a po ztotožnění jej opět zakryjí. Stejně bude postupováno v případě účasti tlumočníka.

3. Hygienická opatření

Osoby účastnící se sňatečného obřadu jsou (s výjimkou snoubenců během konání obřadu) povinny nosit ochranný prostředek dýchacích cest (nos, ústa), který brání šíření kapének. S ohledem na mimořádné opatření snoubenci při obřadu zakrytý nos a ústa mít nemusí.

Účastníci sňatečného obřadu dodržují odstupy nejméně 2 metry od jiných osob s výjimkou členů domácnosti a snoubenců.

Obecní úřad musí zajistit další potřebná hygienická opatření v souvislosti s konáním sňatečného obřadu. Mezi tato opatření patří zejména zabezpečení dostatečného množství psacích potřeb tak, aby každá z osob, která se v průběhu obřadu podepisuje, měla vlastní pero. Psací potřeby i stůl, na němž docházelo k podpisu potřebných dokumentů, případně další potřeby užité při obřadu, je nutno po každém obřadu vydezinfikovat. Písemná dokumentace se nedezinfikuje.

Je nezbytné dodržovat hygienu rukou. Podání ruky ke gratulaci je možné pouze po vzájemné dohodě všech dotčených osob. V případě podání rukou je následně nutno je dezinfikovat.

K podpisu protokolu o uzavření manželství přistupují osoby, které jej podepisují, jednotlivě s dodržením dvoumetrových rozestupů. Je-li to potřebné, ukáže matrikář snoubencům, svědkům, případně tlumočníkovi místo na protokolu, kam je nutno se podepsat a na dobu podpisu odstoupí od podepisující osoby.

4. Místa konání obřadů

Obřady je možno konat jak v místech stanovených pro konání obřadů zastupitelstvem obce, tak na jiných vhodných místech povolených na základě § 12 zákona o matrikách.

Vnitřní prostory, kde se svatby konají, je vhodné co nejvíce větrat. Povrchy, jichž se osoby zúčastněné při obřadu dotýkaly po každém obřadu vydezinfikovat.

Byla-li povolena uzavření manželství na jiném vhodném místě podle § 12 zákona o matrikách, lze je na těchto místech uzavřít, vyhovují-li z hygienických hledisek (v obdobném rozsahu, jako jsou výše kladeny na prostory obce) a lze-li zajistit, aby se na tomto místě neshlukoval více než povolený počet osob.

 

1 Dále jen „mimořádné opatření“. 1 § 39 zákona č. 301/2000 Sb., o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o matrikách“).

 

V případné dotazů ohledně obřadů kontaktujte matrikářku úřadu

Irenu Kolskou,  telefon: 313549454, email: kolska@cista-obec.cz