#
#
#
#
#
#

Navigace

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Sbírkové konto na opravu guthových varhan v Čisté:

3167471369/0800

Děkujeme!

Svátek

Svátek má Václav

Státní svátky a významné dny na dnešek:

  • Den české státnosti

Zítra má svátek Michal

Aktuální počasí

Počasí dnes:

28. 9. 2021

zatazenosde

Bude oblačno až zataženo, místy přeháňky nebo slabý déšť. Denní teploty 17 až 21°C. Noční teploty 12 až 8°C.

Svazek obcí mikroregionu

MikroregionČistá - Senomaty

Odkazy

logo

#

#

Virtuální prohlídka

Virtuální prohlídka

Malovaná mapa

Malovaná mapa Rakovnicla

Ocenění

Vesnice Středočeského kraje roku 2013

ČISTÁ

Vesnice Středočeského kraje roku 2013

Zlatá stuha
ZLATÁ STUHA
za vítězství v krajském kole

Mobilní aplikace

V obreze

Sledujte informace z našeho webu na svých chytrých telefonech. Využívejte naši novou mobilní aplikaci – V OBRAZE.

Volně ke stažení:

Google playApp Store

Kontakt

Obecní úřad:

Čistá čp. 1
270 34 Čistá u Rakovníka

tel. 313 549 454
fax 313 549 489

Stavební úřad:

313 549 010

cista.obecni-urad@seznam.cz

Kalendář

Interaktviní mapa

Mapa

Fotogalerie

Poslední přidaná fotografie

Poslední přidaná fotografie

Lucie Váhalová - Babí léto

Překlad (translations)

Czech English French German Italian Polish Russian Spanish

Obsah

Životní situace

« Zpět na Strom životních situací

Zdravotní pojištění českého občana v zemích EU, EHP a Švýcarsku (přechodný pobyt)

3. Pojmenování (název) životní situace

Zdravotní pojištění českého občana v zemích EU, EHP a Švýcarsku (přechodný pobyt)

4. Základní informace k životní situaci

Při přechodném pobytu na území ostatních států EU, EHP a Švýcarska má občan (pojištěnec) České republiky nárok čerpat tzv. lékařsky nezbytnou zdravotní péči.

Nezbytnou péčí se rozumí veškerá zdravotní péče, kterou vyžaduje zdravotní stav pojištěnce s přihlédnutím k předpokládané délce pobytu na území jiného státu EU, EHP a Švýcarska a charakteru poskytované péče. Musí být poskytnuta v takovém rozsahu, aby se pojištěnec nemusel vracet do země pojištění dříve, než původně zamýšlel.

Péči lze čerpat po předložení nárokového dokladu, kterým je nejčastěji Evropský průkaz zdravotního pojištění (tzv. karta EHIC), přičemž péči je možno čerpat u poskytovatelů napojených na systém veřejného zdravotního pojištění toho kterého členského státu.

V takovém případě se na osobu, která se prokáže kartou EHIC, popř. jiným nárokovým dokumentem, pohlíží jako na místního pojištěnce, tudíž by neměla hradit z vlastních prostředků poplatky, které nehradí ani místní pojištěnci. Péče je následně uhrazena tzv. místní výpomocnou zdravotní pojišťovnou a poté přeúčtována příslušné instituci ve státě pojištění.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Státní občan České republiky, který je pojištěn u některé zdravotní pojišťovny poskytující veřejné zdravotní pojištění na území České republiky (dále jen "pojištěnec"), nebo zákonný zástupce pojištěnce (rodič, opatrovník, poručník).

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Vydání karty EHIC.

Kartu EHIC, popř. jiný nárokový dokument, vydá zdravotní pojišťovna, u které je pojištěnec registrován, na základě předložení občanského průkazu nebo pasu, příp. rodného listu.

Karta EHIC je v současné době shodná s národní kartou zdravotního pojištění.

(Karta EHIC se předkládá přímo poskytovateli zdravotních služeb.)

V případech, kdy nelze vystavit kartu EHIC, vystaví zdravotní pojišťovna "Potvrzení", které ji dočasně nahrazuje.

Toto potvrzení lze vystavit i dodatečně a je možno o něj požádat také z ciziny.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Žádost o vydání podejte osobně nebo prostřednictvím zákonného zástupce (můžete využít rovněž elektronickou podatelnu, pokud je na internetových stránkách příslušné zdravotní pojišťovny zřízena).

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Doklady pro vydání karty EHIC:

  • občanský průkaz,

  • pas,

  • rodný list.

Doklady potřebné při čerpání péče:

  • karta EHIC nebo

  • "Potvrzení" dočasně nahrazující kartu EHIC.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Předepsané formuláře nejsou stanoveny.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Vaše záležitost bude vyřízena bezodkladně.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci postupu nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Můžete využít elektronickou podatelnu, pokud je na internetových stránkách příslušné zdravotní pojišťovny zřízena.

28. Popis byl naposledy aktualizován

16.08.2017

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.