#
#
#
#
#
#

Navigace

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Sbírkové konto na opravu guthových varhan v Čisté:

3167471369/0800

Děkujeme!

Svátek

Svátek má Zlata

Zítra má svátek Andrea

Aktuální počasí

Počasí dnes:

25. 9. 2021

poloj

Bude skoro jasno až polojasno. Ráno místy mlhy. Denní teploty 21 až 25°C. Noční teploty 10 až 6°C.

Svazek obcí mikroregionu

MikroregionČistá - Senomaty

Odkazy

logo

#

#

Virtuální prohlídka

Virtuální prohlídka

Malovaná mapa

Malovaná mapa Rakovnicla

Ocenění

Vesnice Středočeského kraje roku 2013

ČISTÁ

Vesnice Středočeského kraje roku 2013

Zlatá stuha
ZLATÁ STUHA
za vítězství v krajském kole

Mobilní aplikace

V obreze

Sledujte informace z našeho webu na svých chytrých telefonech. Využívejte naši novou mobilní aplikaci – V OBRAZE.

Volně ke stažení:

Google playApp Store

Kontakt

Obecní úřad:

Čistá čp. 1
270 34 Čistá u Rakovníka

tel. 313 549 454
fax 313 549 489

Stavební úřad:

313 549 010

cista.obecni-urad@seznam.cz

Kalendář

Interaktviní mapa

Mapa

Fotogalerie

Poslední přidaná fotografie

Poslední přidaná fotografie

Věnka Razýmová ml. - Aleje

Překlad (translations)

Czech English French German Italian Polish Russian Spanish

Obsah

Životní situace

« Zpět na Strom životních situací

Změna zdravotní pojišťovny a registrace u nově zvolené zdravotní pojišťovny

3. Pojmenování (název) životní situace

Změna zdravotní pojišťovny a registrace u nově zvolené zdravotní pojišťovny

4. Základní informace k životní situaci

Zdravotní pojišťovnu lze změnit jednou za 12 měsíců, a to vždy jen k 1. dni kalendářního pololetí; přihlášku opatřenou podpisem je pojištěnec, jeho zákonný zástupce, opatrovník nebo poručník povinen podat vybrané zdravotní pojišťovně nejpozději 3 měsíce před požadovaným dnem změny. Přihlášku ke změně zdravotní pojišťovny lze podat pouze jednu v kalendářním roce; k případným dalším přihláškám se již nepřihlíží, a to ani tehdy, jsou-li podány ve stanovené lhůtě.

Ode dne vstupu zdravotní pojišťovny do likvidace nebo ode dne zavedení nucené správy nad zdravotní pojišťovnou nebo ode dne, kdy došlo ke sloučení zdravotních pojišťoven, jsou pojištěnci takové zdravotní pojišťovny oprávněni změnit zdravotní pojišťovnu i ve lhůtě kratší, a to vždy k prvnímu dni 3 kalendářních měsíců následujících po měsíci, ve kterém došlo k události.

Při narození dítěte se právo na výběr zdravotní pojišťovny nepoužije; dnem narození se dítě stává pojištěncem zdravotní pojišťovny, u které je pojištěna matka dítěte v den jeho narození. Není-li matka narozeného dítěte zdravotně pojištěna, stává se dnem narození dítě pojištěncem zdravotní pojišťovny, u které je zdravotně pojištěn otec dítěte v den jeho narození.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

V této věci je oprávněn jednat pojištěnec nebo jeho zákonný zástupce.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Splnění všech požadovaných náležitostí (zákon č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění a o změně a doplnění některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů).

Pojištěnec je při změně zdravotní pojišťovny mimo jiné povinen:

  • vrátit do 8 dnů příslušné (původní) zdravotní pojišťovně průkaz pojištěnce,

  • předložit nově zvolené zdravotní pojišťovně doklad o výši záloh na pojistné vypočtených z vyměřovacího základu, jde-li o osobu samostatně výdělečně činnou.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Obraťte se písemně nebo osobně na příslušné pracoviště nově zvolené zdravotní pojišťovny (můžete využít rovněž elektronickou podatelnu, pokud je na internetových stránkách příslušné zdravotní pojišťovny zřízena).

Odhlášení od původní pojišťovny provede nově zvolená pojišťovna.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

K vyřízení záležitosti potřebujete:

  • formuláře příslušné zdravotní pojišťovny,

  • platný průkaz totožnosti,

  • doklad, který vás definuje jako zákonného zástupce,

  • doklad o výši záloh na pojistné (jde-li o osobu samostatně výdělečně činnou).

Pozn.: Požadavky jednotlivých pojišťoven, týkající se předložení dalších potřebných dokumentů, se mohou lišit.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Jednotlivé zdravotní pojišťovny mají své formuláře.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Jsou-li splněny všechny požadované náležitosti, je zdravotní pojišťovna povinna vyhovět žádosti bez průtahů.

Pojištěnec je u nově zvolené zdravotní pojišťovny registrován k 1. dni kalendářního pololetí, přičemž žádost je nutno podat nejpozději 3 měsíce před požadovaným dnem změny.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Zaměstnanec je povinen nahlásit změnu zdravotní pojišťovny svému zaměstnavateli, a to do 8 dnů ode dne změny zdravotní pojišťovny.

Zaměstnavatel je povinen nejpozději do 8 dnů od vzniku této skutečnosti provést u příslušné zdravotní pojišťovny oznámení o změně zdravotní pojišťovny zaměstnancem (pokud mu tuto skutečnost sdělil).

Zaměstnavatel má právo požadovat na zaměstnanci nebo bývalém zaměstnanci úhradu penále, které zaplatil v souvislosti s neoznámením nebo opožděným oznámením změny zdravotní pojišťovny pojištěncem.

Zaměstnavatel provede oznámení odhlášením od placení pojistného u původní zdravotní pojišťovny a přihlášením k placení pojistného u zdravotní pojišťovny, kterou si zaměstnanec zvolil.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Můžete využít elektronickou podatelnu, pokud je na internetových stránkách příslušné zdravotní pojišťovny zřízena.

28. Popis byl naposledy aktualizován

15.10.2017

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.