#
#
#
#
#
#

Navigace

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Sbírkové konto na opravu guthových varhan v Čisté:

3167471369/0800

Děkujeme!

Svátek

Svátek má Beáta

Zítra má svátek Erik

Aktuální počasí

Počasí dnes:

25. 10. 2021

poloj

Bude skoro jasno až polojasno. Ráno místy mlhy. Denní teploty 9 až 13°C. Noční teploty 3 až -1°C.

Svazek obcí mikroregionu

MikroregionČistá - Senomaty

Odkazy

logo

#

#

Virtuální prohlídka

Virtuální prohlídka

Malovaná mapa

Malovaná mapa Rakovnicla

Ocenění

Vesnice Středočeského kraje roku 2013

ČISTÁ

Vesnice Středočeského kraje roku 2013

Zlatá stuha
ZLATÁ STUHA
za vítězství v krajském kole

Mobilní aplikace

V obreze

Sledujte informace z našeho webu na svých chytrých telefonech. Využívejte naši novou mobilní aplikaci – V OBRAZE.

Volně ke stažení:

Google playApp Store

Kontakt

Obecní úřad:

Čistá čp. 1
270 34 Čistá u Rakovníka

tel. 313 549 454
fax 313 549 489

Stavební úřad:

313 549 010

cista.obecni-urad@seznam.cz

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Interaktviní mapa

Mapa

Fotogalerie

Poslední přidaná fotografie

Poslední přidaná fotografie

Lucie Pavlisová - podzimní krajina

Překlad (translations)

Czech English French German Italian Polish Russian Spanish

Obsah

Životní situace

« Zpět na Strom životních situací

Reklamace zkažené potraviny

1. Identifikační kód

 

2. Kód

 

3. Pojmenování (název) životní situace

Reklamace zkažené potraviny

4. Základní informace k životní situaci

Prodávající je povinen spotřebitele řádně informovat o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění odpovědnosti za vady výrobků a služeb (dále jen "reklamace") včetně údajů o tom, kde lze reklamaci uplatnit.

Právo reklamovat zboží má každý, kdo zjistil, že koupil zkaženou potravinu (nahnilou, plesnivou či jinak poškozenou).

Pokud máte zájem o posouzení jakosti a zdravotní nezávadnosti výrobku, lze takové posouzení provést pouze jako rozbor na vyžádání za finanční úhradu. Můžete využít jakoukoliv akreditovanou laboratoř , jejichž seznam naleznete na internetových stránkách Českého institutu pro akreditaci, o.p.s.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Reklamovat zakoupený (zkažený nebo poškozený) potravinářský výrobek může v České republice občan starší 18 let nebo zákonný zástupce, který může v této věci jednat za nezletilého spotřebitele.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

O reklamaci rozhoduje prodávající, přičemž kupující má právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího - buď výměnou věci nebo její opravou; není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny nebo od smlouvy odstoupit (tj. může požadovat vrácení peněz).

Nesouhlasí-li kupující se způsobem vyřízení reklamace, může se domáhat svých práv soudní cestou.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Schovejte si doklad o zakoupení výrobku, který následně předložte při reklamaci prodejci.

Prvně se obraťte na prodejce, pokud u něj neuspějete, žádejte nápravu u příslušného kontrolního orgánu, a to podle výrobku u:

  • Státní zemědělské a potravinářské inspekce - potraviny rostlinného původu nebo

  • Státní veterinární správy - potraviny živočišného původu.

Na kontrolní orgán se můžete obrátit buď osobně, písemně nebo telefonicky.

8. Na které instituci životní situaci řešit

  • Státní zemědělská a potravinářská inspekce, Květná 504/15, 603 00 Brno

  • Státní veterinární správa, Slezská 100/7, 120 00 Praha 2

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

S příslušným pracovníkem orgánu státní správy na výše uvedených adresách v pracovní době.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Předložte doklad o zakoupení výrobku.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Předepsané formuláře nejsou stanoveny.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů.

Pokud se obrátíte na příslušný kontrolní orgán, budete do 30 dnů seznámeni s výsledkem kontroly.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Orgány ochrany veřejného zdraví (hygienické stanice), příp. Český institut pro akreditaci (ČIA), dále pak spotřebitelské organizace či příp. soud.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

V případě soudního sporu s výrobcem nebo obchodníkem musíte podat nezkreslené a pravdivé informace o okolnostech případu.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Tuto situaci nelze řešit elektronicky.

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

Zákon č. 110/1997 Sb., o potravinách a tabákových výrobcích, § 17

Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele

18. Jaké jsou související předpisy

Zákon č. 146/2002 Sb., o Státní zemědělské a potravinářské inspekci, § 2, 3

Zákon č. 166/1999 Sb., o veterinární péči a o změně souvisejících zákonů, § 52, 54

Občanský zákoník č. 40/1964 Sb.

Zákon č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví

Zákon č. 102/2001 Sb., o obecné bezpečnosti výrobků

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Opravné prostředky nejsou stanoveny.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Sankce (pro spotřebitele) nejsou stanoveny.

Příslušný orgán dozoru uloží podnikateli, který poruší povinnosti, pokutu podle § 17 zákona o potravinách a tabákových výrobcích.

21. Nejčastější dotazy

 

22. Další informace

Můžete se obrátit na:

  • Ministerstvo zemědělství - odbor bezpečnosti potravin, environmentálního rozvoje a prevence znečištění, Těšnov 65/17, 117 05 Praha 1,

  • Státní zemědělskou a potravinářskou inspekci, Květná 504/15, 603 00 Brno,

  • Státní veterinární správu, Slezská 100/7, 120 00 Praha 2.

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

Podezření z onemocnění způsobeného požitím zdravotně závadné potraviny (Potraviny)

Jak se bránit proti nevyhovujícím potravinám v obchodní síti (Potraviny)

25. Za správnost návodu odpovídá útvar

Ministerstvo zemědělství - odbor bezpečnosti potravin, environmentálního rozvoje a prevence znečištění

26. Kontaktní osoba

Dr. Josef Balga

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

20.06.2006

28. Popis byl naposledy aktualizován

20.06.2006

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace